onsdag 2. januar 2013

Jakten på regnbuen

Allerede i juni blogget jeg om at det tok tid med denne genseren. Da hadde jeg allerede ventet og ventet på de fem metrene av regnbuegarn jeg manglet for å få ferdig raglanen. Prosjekter kom og gikk, den stakkars regnbuen ble glemt i en pose, og den tiltenkte mottakeren fikk seg en annen barselgave. Mens jeg (litt småsur) strikket på den nye barselgaven, fikk jeg samtidig ut fingeren og bestilt garnet fra en annen nettbutikk. Den ankom omtrent samme dag som jeg kom tilbake fra en hyggelig jobbtur til Stockholm, hvor jeg uventet fikk tid til en times garnkos helt for meg selv. Traumatisert som jeg var, tok jeg med meg et regnbuenøste da jeg så det der også, så nå har jeg nok til minst tre slike småtasser. Tror jeg.

Uansett, det tok vår, sommer og vinter, men her er den vesle regnbuesaken ferdig, og på vei til en ny liten kar, som ble født dagen etter min egen bursdag i september. Bloggeren, som vanlig ute i god tid, måtte ta bilde der anledningen bød seg, så her er ferdig-bilder i autentisk rot inne på bloggerens kontor.




Mønster: Rullegenser fra Strikk til Nøstebarn
Størrelse: 1 år
Garn: I underkant av 2 nøster Rowan 4 ply i støvete blå, ca. 25 gram Schoppel Wolles Zauberball i regnbueutgaven Frische Fische.
Pinner: 2,5 og 3 mm

Som mor til to, vet jeg at barselgavene ofte blir fort små. Derfor strikket jeg denne i en størrelse som til mine barn har passet fra ca. 6 måneder (med oppbrett) til nærmere halvannet år, om man legger på litt på ermer og bol. I tillegg har jeg gjort noen modifikasjoner, som vanlig. Kan det klippes, så skal det klippes, og det har jeg gjort her også. Knappene er deilige retroknapper fra lageret mitt fra Friða Frænka i Reykjavik.

9 kommentarer:

Hildegunn sa...

Så stilig genseren ble! Vel verdt å vente på at den ble ferdig iallefall!
Ønsker deg et godt nytt strikkeår. Gleder meg til å følge med i bloggen videre :-)

Elins Strikkeri sa...

Veldig fin genser, godt nyttår til deg:))

Innestemmen sa...

Ah, fiiin!

Veronica A. sa...

Så fin genser! Jeg liker fargene veldig godt:)

Hanne sa...

Nydelig!! Rullegenseren er genial og iallefall mitt mest strikkede plagg:-) Veldig fine farger du har valgt!

Frk.Badegakk sa...

Så fin den ble! Likte fargene skikkelig godt! Og ja, håper vi sees på nyåret, DET hadde vært stas! :D

Janne sa...

Kjempefin genser :)

Wenche/chawo sa...

Så herlig genser,du har strikket.

Kos med papir og saks sa...

kjempeflott genser.