fredag 8. april 2011

FO og anbefaling: Ull på toppen

De fleste av oss har en del enslige nøster som blir liggende i garnlageret til evig tid, fordi et eneste nøste er for lite til å lage noe av. Nå har jeg funnet løsningen for en del av mine, i form av denne vesle boka:

Wee Wolly Toppers av Woolly Wormhead

£6 koster den, og det er ikke stort for 10 virkelig knusbedårende mønstre. Perfekt til små barselgaver! Boka kjøper du her, eller på Ravelry.

Jeg har så langt strikka to av oppskriftene, her er mine utgaver:


Buzzbee
Garn: 40 g Pickles Abuelita Tjukk Merino (rester etter den mislykka lua til mannen)
Pinner: 4,5 mm
Størrelse: 6 mnd


Kilkenny
Garn: 40-50 g Trysilgarn Superwash (rester etter Brynje)
Pinner: 3,5 mm
Størrelse: 6 mnd.

Etter å ha måtte gå ned i pinnestørrelse på mye i det siste, begynner det å ane meg at strikkefastheten min er på bærtur. Kanskje er strikkefasthet omvendt proporsjonalt med mengden vann i fingrene? Uansett, min 2 1/2-åring la sin elsk på denne lua i halvtårsstørrelse, og jammen fikk han den ikke på seg:


Det fine med babyer er at de stort sett vokser seg inn i plagg man har strikket før eller seinere. I dette tilfellet blir det muligens seinere. Hvis ikke, har jeg den perfekte unnskyldningen for å strikke ei lue til.

10 kommentarer:

Monstermønster sa...

Ah! Kanskje det var noe? Garnlageret av enslige nøster er digert...

Linda sa...

Så lurt. Har mange einslege nøster. Fine huer.

elle-melle sa...

Den boka så super ut. Det blir jo stadig vekk noen rester man ikke får brukt.

Wenche/chawo sa...

Flotte luer,du har strikket

duBedåre sa...

Herlige luer! Wolly Wormheads oppskrifter er supre, så dette var et godt tips! Takker! (o:

Anonym sa...

Ser ut som en fin bok. Fine luer :D

Irene sa...

Tøffe luer :-)

Judith sa...

Fin lue!
Du strikker veldig mye fint, så nå har jeg lagt deg til blogglista mi, på tide kanskje.

Unknown sa...

Flotte luer! Genialt å få brukt de enkle nøstene til noe så fint!

LivM sa...

To herlige luer du har strikket.