torsdag 17. februar 2011

FO: Prosjektmapper

Det finnes en drøss forskjellige utgaver av prosjektmapper. Et kjapt søk på Epla avslører typer som ser ut som toalettmapper, gymtøyposer, mer vanlige vesker og handlenett. Går du til utlandet, finner du enda flere typer. Etter at jeg nærmest ved et uhell sydde meg en litt stor, stående pose, har jeg fått meg en egen favoritt:

Ikke la dere lure av bildet, det er plass til ganske så mye oppi disse. De bakerste ville nok romme ei flaske vin, for de som er opptatt av å gjemme på sånt, eller et temmelig stort prosjekt. Den forrerste er perfekt til et par sokker.

Hvorfor liker jeg akkurat denne typen så godt? Jo, jeg har vært frustrert over at toalettmappetypene blir for grunne slik at ting faller ut, og posetypen liker jeg rett og slett ikke så godt fordi den blir snurpet sammen idet man henger den opp etter tråden. Dessuten er det vanskelig å få dem 100 % tette når de er snurpet igjen, sånn at man fort kan miste en maskemarkør eller fem. Her kan man få i både pose og sekk, bokstavelig talt, også står de av seg selv. Rommelige er de også.

Mine vindskeive sømmer er ikke til salgs, men dette er enkelt å sy seg selv. Eller få i gave, som er tilfellet for de to bakerste her. Det forrerste har jeg beholdt selv. Den er allerede på vei til å bli favoritten - ikke minst fordi den er så lett å få øye på.


PS: Jeg søker fortsatt etter Line Røde, som vant i gi-borten. Ta kontakt på hespetreblogg*@*gmail.*com (uten *).

7 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Disse var både praktiske og flotte:)

Siddis back home sa...

De var flotte!

Monstermønster sa...

Fine stoffer! (Og fine vesker!)

Praktisk med sånne, jeg burde laget noen til reisestrikketøyet mitt.

Tina sa...

Så flotte! Tenker mottakerne blir glade!

Unknown sa...

Så fantastiske prosjektmapper!

jannelea sa...

Knallfine!

Jannike sa...

Praktisk med slike mapper - og nå som du nettopp har vunnet følgergevinst inne hos meg, får du (enda) mer å bruke de til!
Send meg adressen din på mail (jdyrhau@online.no)
:-D Jannike