søndag 5. desember 2010

FO: Arbeidshest fra Hobbittun

I går ble jeg ferdig med kjærligheten på pinner, rett før leggetid. Etter et litt langdrygt prosjekt, trengs det noe kjapt. Skikkelig kjapt. Denne lua la jeg opp til da Cate Blanchett fortalte hvordan Ringen kom til å havne i Bilbos hender, og trådene var festet i god tid før rulleteksten.

Fargevalget på lua var særdeles passende, den går igjen i store deler av den trilogien som er vår førjulstradisjon. Kanskje er den også litt inspirert av Monstermønster, nå igjen?

Her er lua:
Arbeidshest fra Hobbittun
Mønster: Strikket etter denne lua
Garn: 60 gram Trysilgarn Arctic
Pinner: 6 mm
Tidsbruk: Under 3 timer
Selskap: Ringenes herre: Ringens brorskap

Lua har fått navn etter bruksområdet. Dette er broren til den aller mest brukte lua jeg har. Man kan si mye om lekre fibre, dype og klare farger, fløtemyk kasjmir og annen luksus, men noen ganger er det godt med en skikkelig arbeidshest. Er det ett garn som kan sies å ha holdt seg godt i bruk hos meg, så er det faktisk Arctic fra Trysilgarn. Det kjøpes på Europris til en slikk og ingenting, er godt å strikke med, og blir deilig og mykt i bruk. Lua mi er like fin, etter alle slags strabaser.

6 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Flott lue:)

Unknown sa...

så flott lue!

LilleAsk sa...

Flott lue du har strikket. Likte fargen godt.

Fru Keilegavlen sa...

Flott lue! Ha ein fin 2. søndag i advent.

Penelene sa...

Knall - farge, form, navn og inspirasjon :)

amylin sa...

Fin lue, og jeg må si at jeg ikke deler din lidenskap;) Jeg skjønner derimot at du fint får tid til å strikke en lue i løpet av den filmen! Hehehe ... Ha en fin adventssøndag og god jul om vi ikke ser hverandre før jul.