torsdag 12. august 2010

FO: Vintergakk

Hespetre Jr. er ikke noen skravlekopp, men han har noen ord. Blant disse er gakk-gakk. Skal tro hvem som har lært ham det? Det er iallfall ikke oss. Kanskje han har lest bloggen til Frk. Badegakk på egenhånd?

Her er mammas lille vintergakk, snart klar for barnehagehøsten:


Oppskrift: 20901 Pingvin av Kari Haugen fra Dalegarn hefte 209, Akvariet
Garn: Omtrent 75 gram svart Freestyle, rester av hvitt og oransj
Pinner: 5 mm og 4 mm
Tidsbruk: Null komma niks!

Oppskriften var morsom og kjapp, men får ikke full pott hos meg. For det første er jeg helt sikker på at det ville være mulig å lage denne oppskrifta slik at man unngikk å montere så mye. For det andre er ikke halsen lang nok. Det blir en ordentlig glippe nederst hos min sønn, iallfall. Neste gang legger jeg på minst en 3-4 cm nederst.

PS: Og selvsagt skulle gutten posert uten smokk, men valget sto mellom smokk og bilder i fokus.
PS2: Legg merke til de fine bilene. De er det barnets far som har laget.
PS3: Amelia er også ferdig. Bilder kommer så snart hun er tørr bak ørene.

3 kommentarer:

Guri sa...

Den lua er bare så søt! Takk for tipset om å lage halsen lengre. Jeg har planer om å strikke noen slike luer før vinteren :)

Mammadragen sa...

Supernusselig lue - æ har både garn og oppskrift liggende på lagret mitt - og takk for tipset med å forlenge halsen :)

Anonym sa...

Så utrolig tøff! Har sett noe lignende før, men er fortsatt veldig fascinert. Har også sett noe lignende i heldress med hette og glidelås.