tirsdag 13. juli 2010

FO: To av sånt aldri kan få for mye av

Søster'n er uteksaminert, så jeg så mitt snitt til å kidnappe låne symaskina hennes igjen. Det går litt trått med min egen sparing for tiden. På søndag var det plaskregn, og den planlagte strandturen ble avlyst til fordel for kvalitetstid med symaskin. Her er resultatet - to nye, digre prosjektmapper:
Den sminkepungaktige rommer nesten halvannen kilo islandsk ull og en oppskriftsbok, og den firkanta rommer to esker med sytilbehør som sneller og bånd og fem påbegynte prosjekter.
For å få litt perspektiv på tingene - et samlebilde med strikketøysmappeparken:
Den øverste, ordentlig vindskeive rommer sokkeprosjekter. Den neste har plass til 800 gram Silke-tweed. Den hvite (som jeg har fått av Gurimalla!) har plass til en Selbuvotter av Terri Shea, to nøster garn og en vott uten tommel - og enda er det plass.

Godt fornøyd med størrelsen på disse - og at jeg har fått prøvd en ny teknikk. Denne gangen fikk jeg sømmene i foret på innsiden, og lærte meg hvordan jeg skulle klippe til hjørner uten å få det skeivt. I stedet for å klippe av trekanter, skar jeg ut firkanter. Sånn.

En liten detalj til sist: Pyntebånd fra Søstrene Grene, kalendergave fra verdens beste mann.
Nå begynner det jammen å bli tomt for prikkestoff!

10 kommentarer:

Tebasile sa...

Så flotte store mapper. Og det prikkestoffet var bare helt herlig.

Monstermønster sa...

Du kan jo sy også! Hva den damen kan!

(Og kalendergave, jeg kjenner at jeg skulle gjerne kidnappet mannen din og fått ham til å lære bort ett og anet..)

Quiltemarerittet sa...

De var jo flotte da! Jeg har også det fine prikkestoffet.

Anita Tørmoen sa...

Skikkelig fine hobby-mapper. Festlig med prikker og glade farger:)

Guri sa...

Så supre hobby-vesker! Jo større jo bedre :)
Må bare få si at bloggen din er kjempefin! tar meg den frihet og legge deg til blogglista mi. Hvis du ikke liker det, må du si i fra.
Fortsatt god sommer!

Felisi sa...

Fin samling av strikketøymapper! Herlig prikkestoff.

Den grønne genseren litt lenger ned ble også flott!

Sandra sa...

Så herlige de ble, jeg er fan av prikker :-) Skulle ønske jeg kunne sy, det eneste den lille symaskinen min har sydd i noen gang er papir... Men kanskje en gang?
Jeg liker bloggen din, takk for inspirasjon!

amylin sa...

Så herlige mapper! Koselig blogg, og jeg har visst vært her inne før. Veldig hyggelig å møte deg IRL, og regner med at det ikket blir siste gangen. Gleder meg til Murakami!

lena sa...

http://martinlena.blogspot.com/2010/08/award.html

Moan sa...

Kjenner at strikkemapper er noe jeg MÅ ha :-)
Prikker! JA!