lørdag 17. oktober 2009

FO: Retro

Det begynner å bli kaldt ute, men den unge håpefulle er godt innpakket i ull. Unntatt på hendene. Hva gjør så en strikkemamma når hun oppdager at hun har forsømt sine plikter?
Kaster seg over garnlageret og strikker nye votter pronto. Stor-gutt-votter, med tommel og alt.

Mottakeren egner seg dårlig som modell på sånt pirk, så her er bamsen vikar, mens gutten selv står i vinduet og vinker til mamma.

Retro votter og skjerf
Oppskrift: Rillestrikkede votter fra Strikk til Nøstebarn, improvisert skjerf
Garn: Til sammen 75 gram Austerman Bambou Soft
Pynt: Gardinblomster og (ikke avbildet) monogram
Pinner: 3,5 og 4 mm
Tidsbruk: To kvelder

Det er aldeles utrolig hvor fort det går å strikke på så tykke (?!) pinner når man har greid å venne seg til 2,5. Og når det er småtterier i tillegg, raser det unna. Jeg har igjen akkurat nok garn til én vott til, og det tror jeg kan være lurt. Lue hadde jeg ikke nok til, derfor ble det improvisert retro-pynt i oransj, så det skulle passe til den deilige og økologiske oransje Disana-lua han har fra før. Garnet er i fare for å bli ny favoritt, for nye mykere har jeg neppe vært borti. 70 % merino, 30 % bambus. En drøm å strikke med også, det delte seg ikke for annenhver maske sånn som Garnstudio-merinoen. Bare synd jeg fikk dette gjennom en karma-swap og ikke har sett det i salg i Norge.

4 kommentarer:

Margrethe sa...

Knalltøffe, rett og slett!

marie sa...

Skikkelig stilige!

Husfruen sa...

Så stilig med den blomsten, har akuratt strikket ferdig ett par selv. skal jammen sy på de noe. Takk for innspirasjon

mari sa...

fine! godt at blomstene kom til nytte:)