onsdag 20. mai 2009

FO: Varm/kald

Dette brukte jeg 16. mai til:




Et leketeppe i diverse stoffbiter fra mitt beskjedne stofflager og lillesøsters avlagte biter. De bitene dere ser her, er omtrent den størrelsen med stoff jeg hadde. Det ble litt grunnkurs formgivingsfag over utformingen, men det duger nå til det jeg skulle: Øve meg på å sy rett bortover, og å legge lista passe høyt. Greide til og med å sy noen passe rette sikkerhetssømmer som sikkert heter noe mer fancy oppå teppet.

Jeg juksa litt med baksiden og kantebåndet, de har jeg kjøpt på henholdsvis Fretex (gammelt sengeteppe fra Ikea) og den lokale garn- og sybutikken. Teppet så mye finere ut før jeg sydde på begge disse to, men man lærer da av alt. Neste gang skal jeg sy bitene fra oversiden fast på undersiden. Eller kanskje bruke noe slags vliselin eller noe sånt? Kantebåndet ble også det aller skeiveste av alle delene. Det er ikke så lett å sy rett når vekten på stoffet trekker sånn. Får øve litt på det der ... Uansett: Det var moro!

8 kommentarer:

Monstermønster sa...

Mmmm! Gode farger!

Charlotte sa...

Syns dette ble kjempe tøft jeg. Så gøy for en liten tass å se på sånne farger. Du kommer jo til å bli en racer når du har trening.

Hanne sa...

Jeg syns det ble et flott teppe! Vær stolt!
Pludrehanneklem

Frk.Badegakk sa...

Det ble jo supert! Og selvfølgelig digger jeg fargene. Hallo, det er farger liksom!!! Varme farger! Ikke bare kjedelig babyrosa og babyblått sånn som leketepper ofte kan gå i...
Flink har du vært! Riktig flink!=D

Mammadragen sa...

Så flott leketeppe, lekre farger, syns du har fått "svoing" på syinga di!

Strikketussa sa...

Det var et kjempefint leketeppe da! Og sømmene skal jo ikke være helt rette, det er med på å gjøre det unikt det vettu :) Syns du er flink jeg! :)))

Tutten sa...

Det ble et meget flott leketeppe i glade farger.

mari sa...

kjempebra! (og ja, det heter sikkerhetssømmer, eller jeg sier i det minste det!) Fint å se mine rester i bruk:)
jeg må si at du avanserer i racer-fart!

jeg er stolt.