fredag 3. april 2009

FO: Aprilsnarr

Jeg er allerede ferdig med lua for april i lue-alongen på Hobbyboden! Skikkelig stolt av meg selvfor å bryte syklusen med evig utsetting av selv de enkleste prosjekter. Denne lua var kjapt unnagjort, og nervepirrende på slutten. Man må ha is i magen for å kunne avslutte et prosjekt med bare denne lille garnstumpen igjen:

Aprilsnarr
Mønster: Waffle hat av Gail Bable (som er nesten helt lik Eva-lua)
Garn: 60 g Artic fra Trysilgarn
Pinner: 5 og 6 mm
Tidsbruk: Noen få timer

Jeg gjorde en liten endring, fordi jeg så at dette kunne bli en skikkelig jentete lue: La til én rad med *strikk to rett sammen, ett kast* for å lage hullrad til å tre sløyfe gjennom.
Her er lua:

Det er strikkaren sjølv som poserer.*

* Dere vet at jeg syns det er stas med lydbøker. Det dere kanskje ikke visste, var at det er enda mer stas når lydboka innledes med setningen "det er forfattaren sjølv som les". Man blir liksom litt kjent med forfatteren, og får med seg hvordan han eller hun hørte dette for seg inni hodet sitt. Spennende.

4 kommentarer:

GURO sa...

Kjempesøt lue! Så langt hår du har fått...

Linn sa...

Utrolig søt og romantisk lue!

Vibbedille sa...

Deilig lue! Søt og yndig!!

Her er man i PÅSKE modus og ALT er GULT!! Herlig!

Koos deg og ha en flott PÅSKE

Klem Vibbedille

lise sa...

Så fin den ble, og kjempelekkert med feminin svung!