søndag 11. januar 2009

Praktisk posør

Finnes det noe mer sjarmerende enn en mann i håndstrikkede plagg som tar seg av babyen sin? Jeg tviler!







Januarlua 2009
Mønster: The boy hat av Elisabeth Heath-Heckman
Garn: ca. 80 g olivengrønn restegarns-Alaska
Pinner: 4,5 mm
Tidsbruk: Flere dager med avbrutt strikking. Sånn er det å ha baby i hus.

Jeg har meldt meg på lue-alongen på Hobbyboden. Både fordi mine luer ser ut til å være favorittmat hos lue-trollet som bor i kjelleren, fordi det er fine gaver, og fordi luer ser ut til å være det eneste jeg har sjans til å gjøre ferdig innen rimelig tid. Strikketiden er begrenset, og sånn går no dagan.

3 kommentarer:

Anlen sa...

Herlig med menn som tek ansvar for smårollingane, ja. Og ekstra bra i slike flotte luer. Eg er så fornøgd med den oppskrifta, endelig er det ein god vri for å avslutte ribbestrikka luer!

Anonym sa...

Både lua og barnevognen ser ut til å kle ham godt :D

Anonym sa...

Du har helt rett, synes jeg. Din ble fin din lue også.