fredag 10. oktober 2008

... men at det er en nyttig ting kan ingen komme fra

Noen husker kanskje lappeteppet i bomull som ble påbegynt en gang på vårkvisten? Jeg var ivrig i omtrent 4 lapper, men så oppdaget jeg at jeg egentlig ikke hadde nok av kaffe latte-fargen, og så var jeg ikke helt fornøyd med det foreløpige resultatet. Jeg burde ha laget identiske lapper, i stedet for å variere på fargene. Så det ble liggende.

På grunn av manglende garn, ble jeg nødt til å justere ambisjonsnivået. Jeg kunne selvsagt kjøpt mer garn, men siden jeg ikke var så ivrig på prosjektet, så jeg heller for meg garnlagerfyll. Kanskje skulle jeg bare lage noe mindre? Vognteppe? Pute? Eller grytekluter!

Prosjektet endte litt som julegaveprosjektet til Prøysens Jensemann; det gikk fra sybord til skjærefjøl. Og refrenget må vel kunne bli det samme:

Det vil hun sikkert ha, da blir hun sikkert glad, og at det er en nyttig ting kan ingen komme fra!


Grytekluter til kjøkkenet
Oppskrift: Chocolate delight fra Dayna's Crochet + bakside i improviserte fastmasker
Garn: Gjestal Bomull Sport
Pinne: 3,5 og 4 mm heklekrok
Tidsbruk: Månedsvis!

2 kommentarer:

Pinneguri sa...

Jensemann må jo være modellert på noen ;p
Nydelige farger, og de blir sikkert vakre der de skal.

Anonym sa...

hihi....høres ut som skjebnen til et evt lappeteppe jeg kunne startet på;-)

og så må jeg bare ønske lykke til med nysjefen....nydelig det jeg så ja:-D Når skal nurket få sitt første garnnøste? *lol*