lørdag 17. mai 2008

Trollmorjakke

Etter å ha utsatt og utsatt det å sy de små sømmene under ermene og i sidene, har jeg nå endelig fått gjort det. Jakka er strikka fra side til side. Man begynner på mansjetten til det ene ermet, og øker og feller til erme, forstykker og rygg og så til erme igjen. Hetta plukkes opp i halslinningen.







Mønster: Trollmorjakke fra Myk Start
Garn: 130 g Faerytale fra Du store Alpakka
Pinner: 6 mm
Størrelse: 3-6 mnd
Tidsbruk: Strikkinga var unnagjort på 3 kvelder, men å grue seg til å sy de to sømmene og feste knapper har tatt sin tid.

I've finally gotten around to finishing this baby jacket up. It just needed two small seams on the underarms and sides, and some buttons. I hate finishing, so this took a bit of procrastinating. The jacket is knit from side to side, from one cuff through sleeve, frontpieces and back, and then the other sleeve and cuff. The hood is picked up in the neckline. Pattern: Trollmorjakke from Myk Start by May B. Langhelle. Yarn: 130 g Faerytale from Du store Alpakka. Needles: 6 mm. Size: 3-6 months. Time: The knitting was done in about 3 nights, but dreading the finishing took it's sweet time.

7 kommentarer:

Strikkelaura sa...

Wow!! UTrolig fin den ble. Jeg visste ikke at det var så mye fargespill i det garnet, kjempe fint! :)

Bai sa...

Kjempeflott!
Og når det kjem til Queen Anne må eg bare få sagt at eg beundrer deg som i det heile tatt prøvde.

Veit ikkje om du har skrive om graviditet og bryllup i eit innlegg som eg ikkje har fanga opp, men eg har ikkje fått det med meg før nå. Gratulerer kjempemasse med begge deler. Og lykke til med førebuingane.

Unknown sa...

Sæt peysa, hlý og góð.
Amma Gunna.

Monstermønster sa...

Enda en som har monteringsvegring? Velkommen i klubben!

Awards farer over blogglandia, jeg har nominert bloggen din! Se bloggen min.

Frk.Badegakk sa...

Så herlig jakke!!!!
Selvfølgelig elsker jeg fargene! Bra jobba!!!!=D

ane sa...

Flott jakke! Jeg har tagget deg i bloggen min.

Anonym sa...

Den jakken ble utrolig flott, det er så kjekt å se litt andre farger enn rosa og lyesblått til babyklær! Du har en veldig trivelig blogg :-)