fredag 11. april 2008

Ravelry - ikke bare garn (not just yarn)

Jeg digger Ravelry. Ikke bare fordi det er en fantastisk måte å organisere prosjektene sine på, finne inspirasjon på, eller å finne ut av ting man lurer på. Å nei. Man kan nemlig få en hel del andre ønsker oppfylt.

For en stund siden ble jeg tipsa om gruppa Random Act of Kindness, som bygger på samme prinsipp som Pay it forward, som jeg tidligere har hatt på bloggen her. Man sender noe hyggelig ut i verden. God karma.

Vel, i denne gruppa kan man skrive en ønskeliste, og jeg skrev at jeg gjerne tok imot tøybleierelaterte ting, siden nurket vi venter skal bruke det. Fikk hyggelig melding tilbake om at LizzieW gjerne sendte meg noe, hvis det var greit med hjemmelaget. Men se på dette da:



Nå skal jeg være den første til å innrømme at jeg ikke har peiling på søm, og at jeg derfor slipper haka i gulvet når folk greier å lage noe med symaskin. Men denne proffe bleia må da være nok til å imponere de fleste! Fantastisk!

Gårsdagens konklusjon ble altså: Ravelry er praktisk til det meste - også tøybleier!

I love Ravelry. Not only because it's a great way to organize your projects, get inspired or get more information. Oh no. You get a whole lot of other wishes fulfilled as well. A while ago, a little bird told me about the group Random Act of Kindness. It builds on the same principle as the Pay it forward-exchange I had here a while ago. You send something nice into the world. Good karma. Well. In this group you write a wish list, and I said that I was a cloth diaper newbie, and would love anything CD-related. We intend to use that on the little one we're expecting. I got a message from LizzieW that she wanted to send me something, if I didn't mind home made. But just look at what I got! I'll be the first to admit that I don't know anything about sowing, and is therefore easily floored with admiration. But with this professional nappy, I'm sure we can all agree it's impressive. Thank you so much, this is fantastic! Yesterday's conclution: Ravelry is great for almost anything - including cloth diapers!

Ingen kommentarer: