torsdag 4. oktober 2007

Garnslanking og tægging

Det er ikke enkelt å slanke garnlageret når man hele tiden får så flotte gaver i posten! Men - det går ikke an å klage på det, og jeg lovte jo egentlig at det ikke skulle telle. Her er status etter septembers slanking:

Start: 12 893 g

Brukt: 375 g (75 g i Monsieur Katt, 125 g i lue til samboer, 75 g så langt på de heklede blomstene, 100 g på Ene's shawl)
Gitt bort: 100 g (hemmelig venn)
Fått: 950 g (hemmelig venn, Marianne, Ane)
Kjøpt: 150 g (lue til samboer)

Resultat: + 625 = 13 518 g

Jeg har altså egentlig vært flink, og så ser det ikke sånn ut. Jeg har greid å bruke opp 225 gram av garnlageret mitt, og en god del av det er supertynn alpakka. OG jeg har laget ei lue som samboer har ønsket seg det siste året, eller noe sånt. Helt siden han mistet den forrige. Om det ikke er en verdig årsak til garnkjøp, så vet ikke jeg.

Hespetre er blitt tægga av Bjørg, og Guro er blitt tægga av Mildrid, så da får jeg vel gjøre som de sier:

1. Link til den som har tagget deg.
2. Fortell 7 sannheter om deg, litt forskjellig og litt rart!
3. Tag 7 folk i slutten av blogginnlegget
4. Legg en melding i bloggen deres for å si at de er blitt tagget.

Her er mitt forsøk på å komme på noe rart og fortelleverdig om meg selv:
1. Jeg har godt språkøre, så er ofte i stand til å slutte meg til hva ord betyr, selv om jeg ikke kan språket.
2. Jeg kan bøye stortærne like mye som andre kan bøye tomlene.
3. Jeg jobber som litteraturformidler, og leser flere bøker i uka, men få av disse på fritida. Om jeg noen sinne skal finne opp noe, skal det være et slags notestativ med vinkelarm som gjør at det blir mulig å strikke og lese samtidig.
4. Jeg drikker 4-5 kopper te hver dag, men aldri med sukker, og bare èn med koffein.
5. Jeg har store problemer med å holde orden på tall. De oversetter jeg til noe annet, glemmer, eller stokker om på. Derfor må kollegene mine alltid korrekturlese for meg, når jeg skal sende ut noe som inneholder tall.
6. Jeg har islandsk samboer, og har bodd på Island i 5-6 måneder.
7. Jeg synes det er beroligende å skrive lister, brette sokker, makulere og arkivere ting. Og strikke da, selvsagt.

Og nå til den vanskeligste jobben: Å finne sju stykker å tægge, som ikke er blitt tægga fra før av, eller i alle fall ikke har blogget om det. Om dere heller ikke har lyst, er det bare å la være. Jeg tægger:
Ane, Bea, AnneB, Astrid, Liz, Embla og Irene

Ingen kommentarer: