fredag 10. august 2007

Genialt system / an ingenious system

Jeg har endelig funnet det perfekte systemet for oppbevaring av rundpinner! På vei inn i bokhandelen for å kjøpe Harry Potter 7, snublet jeg over disse utrolig praktiske plastlommene, attpåtil på salg til 9 kr. stykket:

I finally found the perfect tool for keeping my circulars. On my way into the bookstore to buy Harry Potter 7, i stumbled upon these practical plastic covers, that were on sale at 9 NOK a piece:



De har mer plass enn vanlige plastlommer, og en klaff som lukkes med borrelås. Jeg har lagt i pinnene etter mm-størrelse, med kartotekkort som forteller hvor mange jeg har av hver lengde. Satser på å spare litt penger på det.

They have more room in them than regular plastic covers, and a flap that you close with velcro. I've sorted the needles by mm-size, and added cards to tell me how many I've got of each lenght. Think I'll save a bit of money on that.



Mye tyder på at jeg trenger en perm til, men det får vente til en annen gang. Samboer er veldig fornøyd med at det ikke lenger ligger strikkepinner strødd utover hele stuegulvet, og jeg er fornøyd med å slippe å strø alt utover for å finne det jeg leter etter. Bedre blir det ikke!

Looks like I'll be needing another binder, but that will have to wait. My boyfriend is very pleased that there are no longer knitting needles all over the living-room floor, and I am pleased that I no longer have to take out all the needles I have to look for the one I need. A win-win situation!

5 kommentarer:

Astrid sa...

Oj, de plastlommene så utrolig kjekke ut. Jeg har organisert mine strikkepinner på samme måte, men med åpne plastlommer. De har derfor lett for å dette ut. Lurer på hvor du kjøpte de jeg, for sånne må jeg også skaffe meg. :)

God helg!

Astrid sa...

Takk for hilsen. :)

Passer fint at jeg skal en liten tur til Oslo i helgen da, så kan jeg stikke innom Ark for å se om de har flere plastlommer. :)

Vyvyan sa...

I have a similar system for my circ needles but your's definitely looks nicer! Lucky you! Mine is starting to fall apart but that's what I get for trying to do things cheap.

Anonym sa...

For et genialt system! Det er greit å få oversikt over pinnene en har. Det er et herk å begynne på noe nytt hvis en først må rote gjennom ørten pinner for å se om en har det som trengs.

Bai sa...

Så utruleg smart!
Eg sliter stadig med strikkepinnar over alt.