søndag 25. mars 2007

Status og magefølelse

Status på første strømpe til lillesøster. Nå går det unna, jeg har satt meg som mål å være ferdig med denne i morgen. Så får vi se om jeg greier begge innen fredag morgen, det tviler jeg kanskje litt på. Men èn skal hun i alle fall få til da.



Må si at jeg har hatt utrolig flaks også: Jeg la opp så mange masker jeg mente jeg trengte for å passe låret mitt (slik at det gikk opp i mønster), og har improvisert felling som går opp i mønsteret som består av 8 masker. Så langt ser fellinga ut som den er en del av mønsteret, og slutten av sokken kommer til å passe fullstendig sammen med det opprinnelige mønsteret jeg har improvisert ut fra. Så når jeg er ferdig med neste og siste felling, er det bare å strikke èn mønsterrapport etter skjemaet, og så følge hælfelling og denslags etter oppskriften. Eureka!

3 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Litt av et prosjekt du har begitt deg ut på. Er ikke den store strømpestrikkeren selv, er noe med å lage ting man må ha 2 av... det frustrerer meg ofte...=P

Men du er flink!
Og jeg er flink! *klemme FB sjalet sitt*
;)

Anonym sa...

Wow, imponerende strømpe strikking altså...tror ikke jeg hadde gitt meg ut på så lange strømper *smile* Ha en flott påske!

Astrid sa...

Hvordan går det med strømpene, blir de ferdige?

:)

God påske til deg også!